چه ویژگی‌هایی نرم‌افزار CRM را برای کسب و کارهای مختلف ضروری می‌کند؟

آیا تا کنون به ضرورت وجود یک نرم‌افزار CRM برای کسب و کار خود فکر کرده‌اید؟ تا بحال به تأثیری که وجود یک نر‌م‌افزار CRM می‌تواند بر کسب و کار شما داشته باشد فکر کرده اید؟  برای اطلاعات بیشتر در مورد CRM، لطفا از این وبسایت بازدید کنید.

در این مقاله به تعدادی از ویژگی‌های یک نرم‌افزار CRM اشاره خواهیم کرد :

1- هیچ وظیفه و کاری فراموش نخواهد شد :

از بارز ترین ویژگی های نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان، یادآوری وظایف به شما می‌باشد. این ویژگی باعث می شود نظم در اجرای برنامه ها بر سیستم کاری شما حاکم شود. کافی است برای خودتان در نرم افزار وظیفه‌ای تعریف کرده و زمان یاد آوری را تنظیم کنید. خیالتان راحت باشد. نرم افزار در زمان تعیین شده وظیفه تان را به شما یادآوری خواهد کرد!

2- عدم فراموشی مشتری :

توجه داشته باشید که مشتری ها، سرنخ هایی بوده اند که طی تلاش های شما به فرصت تبدیل شده و حالا مشتری شما هستند. بنابراین حفظ مشتریان در اولویت قرار دارد و به دلیل اینکه حفظ مشتریان فعلی از جذب مشتریان جدید به صرفه تر است برای شما بسیار ارزشمند محسوب می‌شود. نرم افزار CRM به شما کمک می کند تا مشتریانتان را فراموش نکنید. بنا به شرایط و ویژگی‌های مورد نظر شما، ارتباط با مشتریان قابل گسترش بوده و می‌تواند بهبود یابد. مطمئنا مشتری احساس خوبی خواهد داشت اگر در روز تولدش پیام تبریک اختصاصی از سوی شما دریافت کند!

3- دسترسی سریع به تاریخچه مشتری :

با ذخیره تمام داده ها و اطلاعاتی که کاربر وارد می کد ، نرم افزار CRM کمک می کند تا هر وقت تماسی از سوی مشتریان گرفته می‌شود، اطلاعات مربوط به آن مشتری برای شما نمایش داده شود. اطلاعاتی مانند آخرین تاریخ تماس، گزارش تماس‌های قبلی و اینکه چه صحبتی بین شما و مشتری صورت‌گرفته، درخواست های مشتری و وضعیت پیگیری آنها و …

این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا به شکلی مستند در جریان تمام اتفاقات باشید و بتوانید برخورد بهتری را برنامه ریزی کنید.  برای مشاهده قابلیت هایی که نرم افزار CRM به کسب و کار شما می دهد لطفا به وب سایت Sarveno مراجعه فرمایید.

نرم افزار CRM
نرم افزار CRM

4- نیازی به حضور دائمی مدیر نیست! :

با توجه به ثبت تمام فعالیت ها در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری و با در نظر گرفتن اینکه نرم افزار CRM در بستر ابری می‌باشد، مدیر عامل هر مجموعه می تواند بدون حضور در شرکت از همه فعالیت ها خبر داشته باشد و همه اتفاقات را کنترل کند.

5- فضای رقابتی بین کارمندان ایجاد می‌شود :

نرم افزار CRM با ایجاد فضای رقابتی میان کارمندان، کمیت و کیفیت فروش را بهبود می‌بخشد. در این صورت کارمندان برای کسب امتیاز بیشتر تلاش بیشتری خواهند کرد و همین تلاش باعث افزایش میزان فروش خواهد شد.

6- از زمان خود بهتر استفاده می‌کنید :

در صورت استفاده از نرم افزار CRM، به صورت خودکار در وقت صرفه جویی خواهد شد. بنابراین می‌توان به جای انجام وظایف تکراری، وقت خود را صرف گسترش کسب و کار و کار بر روی مشتریان جدید بکنید.

7- شناسایی علایق :

با استفاده از یک نرم افزار CRM مناسب با کسب و کار خود، می‌توانید علایق مشتریان را شناسایی نموده و استراتژی های بعدی کسب و کار را بر اساس آن ها تدوین نمایید. با این کار می‌توانید برنامه ریزی ها دقیق و هدفمند برای آینده پیش رو داشته باشید.

8- وفادار سازی مشتریان :

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری با توجه به پشتیبانی و ایجاد فضای مشتری مدارانه حس اطمینان و اعتماد را به مشتریان القا می کند. این فضا می تواند باعث افزایش وفاداری مشتریان شود.

9- جذب مشتریان با سرعت بیشتری اتفاق می‌افتد :

به کمک نرم افزار CRM ، سرنخ های ورودی به قیف فروش شما، با سرعت و دقت بیشتری بررسی شده و به مشتری تبدیل می‌شوند.

10- بانک جامع اطلاعاتی ایجاد می‌گردد:

در صورت استفاده از یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان ، همه ی اطلاعات و داده های موجود در سازمان شما، در پایگاه داده های مرکزی و در فضای امن نگه داری می‌شود. این کار برای سازمان مزیت های زیادی دارد. به عنوان نمونه چنانچه یکی از کارمندان فروش به هر دلیلی از مجموعه برود، داده های مربوط به آن شخص در سیستم خواهد ماند و با رفتن آن کارمند فروش، اطلاعات مشتریانش از بین نخواهد رفت. و یا در صورتی که برای سیستم ها ی کاربران مشکلی پیش آید، داده های موجود در بانک اطلاعاتی آسیب نخواهند دید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *